Proiectul „Generații” a fost premiat la Gala Societății Civile și continuă cu o nouă ediție

Fundația Regală Margareta a României și Hochland România continuă programul de voluntariat pentru seniorii care vor să se implice în comunitate

 

 

Reghin, 13 octombrie 2020

După ce a primit premiul I la Gala Societății Civile, la categoria „Proiecte și campanii de voluntariat”, programul național Generații, desfășurat de Fundația Regală Margareta a României în parteneriat cu Hochland România, continuă și în anul școlar 2020-2021, adăugând o variantă adaptată pentru mediul online. Persoanele vârstnice care doresc să rămână active și să își asume un nou rol social pot face voluntariat pentru copiii vulnerabili care frecventează Centrul de zi ”Casa Maria II” Reghin, al Asociației Filantropia Ortodoxă Alba Iulia-Filiala Reghin.

 IMG_1407 mod

Centrul de zi ”Casa Maria II” Reghin oferă oportunități de voluntariat pentru seniorii din Reghin prin proiectul Generații, câștigător al premiului I la Gala Societății Civile 2020, la categoria „Proiecte și campanii de voluntariat”. Ne bucurăm să facem parte din acest proiect în anul școlar 2020-2021.”

Astfel, seniorii care sunt specialiști într-un anumit domeniu și care doresc să rămână activi după retragerea din activitatea profesională, dar și să contribuie, prin experiența lor, la dezvoltarea școlară și personală a copiilor care provin din medii devaforizate, pot deveni mentori online pentru aceștia. Fundația Regală Margareta a României le oferă această oportunitate în cadrul centrelor sociale de tip școală după școală incluse în programul național Generații, iar proiectul va fi inițiat în zona Transilvaniei cu sprijinul Hochland România.

În contextul pandemiei globale, mulți dintre voluntarii seniori din centrele Generații au fost nevoiți să se adapteze noii realități, adoptând o nouă metodă de lucru cu copiii – cea online. Deși o parte dintre ei au întâmpinat unele dificultăți la început, aceștia au deprins repede modul de lucru cu noile instrumente virtuale, continuând astfel să mențină legătura cu elevii, să le ofere sprijin școlar, ori să organizeze cluburi și ateliere de grup. Această nouă formă de organizare a procesului de învățare este o experiență interesantă, chiar și în lipsa unui contact direct, unii seniori considerând metoda online chiar mai comodă, deoarece le asigură confort și siguranță în această perioada dificilă.

Proiectul Generații a fost dublu premiat în cadrul Galei Societății Civile, obținând atât premiul I la categoria „Proiecte și campanii de voluntariat”, cât și premiul III la categoria „Servicii de asistență socială”.

 „Premiile oferite de Gala Societății Civile vin ca o confirmare a faptului că astfel de inițiative sunt binevenite în țara noastră. Ne bucurăm că avem alături un partener de încredere precum Fundația Regală Margareta a României și ne dorim ca prin intermediul acestui proiect să ajutăm tot mai mulți vârstnici să aibă un impact pozitiv în comunitățile din care fac parte”, a declarat Erik Hageleit, General Manager Hochland România.

Pentru a deveni mentor online, vârstnicii au nevoie de o atitudine pozitivă, disponibilitate și de anumite competențe digitale pentru a organiza sesiuni online pe teme de interes pentru copii: meditații la diferite materii din programa șolară, îndrumare în realizarea temelor, cluburi și ateliere educaționale, cercuri vocaționale, sesiuni de dezvoltare personală, clubul jocurilor de societate și educaționale interactive.

***

 

Despre programul național „Generații”

Fundația Regală Margareta a României a dezvoltat o metodologie privind abordarea intergenerațională a activităților desfășurate în centrele școală după școală prin interacțiunea și schimbul de experiență dintre copii, tineri și vârstnici. Metoda Generații, implementată până în prezent în mai multe centre din țară, vine în sprijinul copiilor din medii defavorizate, dar și al seniorilor care, prin voluntariat, își asumă un nou rol social, își valorifică experiența, sau hobby-urile și își redobândesc sentimentul de utilitate și de apartenență la comunitate.

În urma interacțiunii dintre voluntarii seniori și copiii beneficiari ai centrelor din diverse comunități, s-a observat un progres în dezvoltarea copiilor atât la nivel școlar, cât și la nivel personal, prin creșterea stimei de sine, a încrederii în forțele prorii și a gradului de responsabilitate. În ceea ce privește impactul activităților intergeneraționale asupra voluntarilor seniori, s-a constatat o îmbunătățire a calității vieții acestora.

În anul școlar 2020-2021, Fundația Regală Margareta a României și Hochland România și-au propus să sprijine 6 centre sociale de zi pentru recrutarea și implicarea voluntari seniori în spijinul copiilor, din localitățile Bistrița, Brașov, Cenade, Războieni-Cetate, Reghin, Târnăveni.

Seniorii care doresc să devină voluntari în centrele Generații, pot afla mai multe detalii apelând numărul 0800-460–001 – Telefonul Vârstnicului, linie gratuită și confidențială de consiliere socială pentru vârstnicii din România, sau se pot înscrie direct pe noul website www.intergenerational.ro, prin completarea unui formular online.

Două dintre problemele sociale cu care se confruntă astăzi România sunt îmbătrânirea accelarată a populației și abandonul școlar generat de sărăcie. Conform raportului INSSE de la 1 ianuarie 2020, peste 3,7 milioane de persoane din România au vârsta de peste 65 de ani, iar ritmul îmbătrânirii populației este alarmant, plasând țara noastră pe locul 2 în topul țărilor europene. Indicele de îmbătrânire demografică a crescut de la 112,1 (la 1 ianuarie 2019), la 115,6 persoane vârstnice la 100 persoane tinere, la 1 ianuarie 2020. Totodată, 47% dintre vârstnici suferă din cauza pierderii rolului social și a sentimentului de inutilitate, iar 1 din 2 vârstnici este afectat de singurătate. Pe de altă parte, copiii din familii nevoiașe au nevoie de sprijin educațional, iar centrele de zi din comunitățile defavorizate se confruntă cu resurse insuficiente. În acest context, abordarea vârstnicilor ca resursă pentru comunitate reprezintă o importantă schimbare de paradigmă, dar una absolut necesară pentru încurajarea îmbătrânirii active și adaptarea la situația demografică existentă.

 

Despre Fundaţia Regală Margareta a României

Fundația Regală Margareta a României este una din organizațiile neguvernamentale de elită din România, care contribuie la dezvoltarea societății civile prin programe sociale și educaționale. Cu o activitate de peste 30 de ani, Fundația sprijină copii, tineri și vârstnici prin intervenții durabile, bazate pe schimbul de experiență și valori între generații. Fundația Regală Margareta a României este printre puținele organizații care semnalează fenomenul de îmbătrânire a populației și efectele iminente asupra societății, propunând soluții practice pentru a crește calitatea vieții persoanelor vârstnice. Mai multe detalii despre programele Fundaţiei sunt disponibile pe www.frmr.ro.

 

Despre Hochland

Povestea Hochland a început în 1927, odată cu fondarea companiei si realizarea primului produs la fabrica de brânzeturi Hochland din Lindenberg, Germania. În prezent, Hochland este unul dintre cei mai puternici producători de brânzeturi din lume, având 11 unități de producție la nivel mondial, peste 4.000 de angajați și o producție de brânzeturi de aproximativ 400.000 tone anual. Prezent in România din anul 1993, Hochland este liderul pieței de brânzeturi, precum si cel mai iubit brand din aceasta categorie. Incepand cu anul 2019, Hochland a devenit partener al Fundatiei Regale Margareta a României in cadrul proiectului Generatii, pentru a adresa intr-o maniera holistica si intergenerationala problemele ce apar in randul copiilor din familii sarace si a varstnicilor pensionati singuri. Mai multe detalii pe www.Hochland.ro.

Despre Centrul de zi ”Casa Maria II” Reghin

Centrul de zi ”Casa Maria II” Reghin al Asociației Filantropia Ortodoxă Alba Iulia-Filiala Reghin este un centru de zi de tip școală după școală, având ca misiune prevenirea abandonului şcolar şi familial. Până în prezent au trecut pragul Asociației peste 180 de copii, iar ajutorul acordat a facilitat urmarea studiilor și ulterior ieșirii din centru, unii urmând studii superioare. În prezent, 25 de copii proveniți din familii în siuatii de risc social frecventează centrul și primesc servicii de asistență socială, precum și sprijin educațional.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*