Peste 500 de voluntari au curățat Pădurea Rotundă

Sub sloganul #curățămromânia, Asociația OUR LIFETIME a organizat ieri, 3 mai o acțiune de ecologizare la Pădurea Rotundă din Reghin, eveniment care a adunat la un loc sute de participanți. Despre acest eveniment ne vorbește Mihai Dan Farcas, președintele asociației.

Rep.: Cum a venit această idee pt acțiunea de ieri?

 Mihai Dan Farcas: La Asociația OUR LIFETIME, ne dorim să încurajăm acțiunile deschise, interconectarea inițiativelor și colaborarea cu cât mai multe ONG-uri, dar și instituții! Am răspuns afirmativ și la alte inițiative de igienizare, iar cu privire la programul „Curățăm România” desfășurat sub tutela Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor, am aflat de la reprezentanții ocolului silvic Reghin! Am fost implicați împreună într-o altă acțiune de succes, ce a adunat peste 300 voluntari, parte din programul ”România respiră”, prin care s-a împădurit o suprafața de 3ha, cu aproximativ 15000 de puieți. Atunci am iginieziat liziera pădurii și zona dintre locația de plantare și pepiniera din apropiere. Astfel, am stabilit că ne vom alătura inițiativei ”Curățăm România”.

Rep.: De ce Pădurea Rotundă? Sunt multe alte zone în Reghin, unde imaginea cu mizeriile lăsate în urma arată deplorabil…

M.D.F.: Acțiunile ce le organizăm urmăresc mai multe componente, cu efecte directe și indirect. Am ales Pădurea Rotundă pentru a da o șansă mai mare efectelor indirecte. Am dorit să conectez dintre obiceiurile și tradițiile părinților, dar și a tinerilor, care găsesc acolo o locație frumoasă unde pot să se deconecteze de problemele și greutățile de zi cu zi. Unde făceam picnic, grătare, jocuri, chiar și evenimente. Este o locație emblematică pentru Valea Mureșului și Gurghiului, sprijinită și de laitmotivul #loveReghin. Dacă vorbim de componentele integrate în acțiune, vorbim de educație, de socializare și de protecția mediului. E simplu de fapt și natural, cel puțin pentru noi care facem asta din 2008. Copiii, dar și voluntarii care participă, pleacă cu o lecție de viață învățată, cu un obicei sănătos. Fiindcă împletim la evenimentele acestea, mai multe generații, cei mici văd pe cei mari cum se comportă și cum lucrează, uneori invers :), iar cei mari învață responsabilitate și răbdare cu cei mici. Evident că nu vin neînsoți și se iau măsurile necesare pentru a fi o activitate plăcută. Iar în ce privește componenta de mediu, este vorba să generăm și un impact pozitiv asupra mediului! Suntem responsabili pentru ce lăsăm generațiilor viitoare.

Rep.: Cum a fost acțiunea de ieri? Câți participanți?

M.D.F.: Învățăm și noi cum să gestionăm astfel de audiențe, evenimente cu mobilizări exemplare și cum să formăm un ecosistem al acțiunilor în care ne implicăm. Nu doar faptul că împreună suntem mai puternici și mai eficienți, dar tot ce facem generează un impact, direct sau indirect, de la o acțiune la alta, de la o persoană la alta și ce începe într-o formă, ajunge să se încheie într-o altă formă, după mai multe acțiuni, un ciclu repetitiv al necesităților din comunitate!

Dar în concret, a fost o acțiune la care au ajuns peste 500 de voluntari, s-a desfășurat între 13.30 și 16.00, s-au consumat 900 de mititei și am adunat peste 1.2 tone de deșeuri. S-au scos din pădure și de pe platou inclusiv canapele, cauciucuri, damigene, tablă și multe altele. A fost o acțiune reușită și obiectivele directe au fost îndeplinite, chiar depășite în ce presupune audiența.

Rep.: Care a fost feedback – ul?

M.D.F.: Primul feedback a fost ”ne este foame, mai durează?”! Sărăcuții, cei mici, după atâta mișcare și plimbat și adunat gunoaiele altora, au ajuns la locația de final, unde așteptau cu grătarele încinse și miros de mititei, specialiștii pe care i-am adus. Dar îi priveam și pe însoțitori, pe responsabili, pe învățători și profesori, cărora le transmit mulțumiri și fără de care nu ar fi fost posibilă gestionarea unui eveniment atât de mare, cum sacrificau pentru cei micuți energia ce le-a mai rămas. Urmează să transmit formularul de ”Încheiere acțiune”, cum îl numim noi intern, prin care voi solicita feedback și sugestii, așa mai la rece, tuturor celor implicați. Cu ocazia aceasta participanții vor primi automat și diploma de participare și cei care doresc, adeverința, care poate fi folosită în diverse situații.

Rep.: Ce urmează?

M.D.F.: Noi avem încă 2 acțiuni planificate pe luna mai, una în 16.05.2022, dar o ținem surpriză încă, pentru că e prima ediție, iar următoarea în 23.05.2022, ediția a 7-a din programul ”Sânge din Reghinul MEU”, la care vă invităm pe cât mai mulți. Am scris noi, pentru că ne vom mobiliza și implica, în limita timpului și disponibilității, și-n alte acțiuni, ale altor instituții sau organizații, dacă vom fi invitați!

Aș vrea să mulțumesc tututor celor ce au răspuns afirmativ apelului de implicare! Îmi doresc să reușim să ne mobilizăm cel puțin la fel de bine ca acum și în viitor, pentru că vor mai fi astfel de acțiuni! Și să transmită fiecare ce a luat parte la acțiune, sau cine a auzit de acțiune, concluziile ce trebuiesc trase din efortul celor implicați. Responsabilitatea fiecăruia ce se recrează în natură, este să lase curat când pleacă. Să aibă în vedere că animalele, vântul, sau neatenția, dar și lipsa de educație și responsabilitate civică,  pot dispersa gunoaiele.

Să luăm gunoaiele cu noi în saci și să le depozităm în locurile special amenajate. Iar dacă putem purta după noi 1-2 saci de unică folosință, atunci când ne oprim undeva și vedem câteva mizerii, să le adunăm și să le transportăm la locurile special amenajate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*