Paula Chelariu ,,Îmi trăiesc visul copilăriei”

La conducerea Școlii Gimnaziale ,,Alexandru Ceușianu” din Reghin se află Paula Chelariu. O tânără cu ambiție, care spune că s-a născut pentru meseria de dascăl. Despre această funcție, cât și despre provocările aduse de aceasta aflăm în rândurile de mai jos: 

Rep.: Pentru început câteva lucruri despre tine pentru cei care nu te cunosc. Cine este Paula Chelariu?

Paula Chelariu: Mă numesc Paula Chelariu, am 33 de ani și sunt profesor titular pe catedra de limba română la Colegiul “Petru Maior”. Lucrez în învățământ de 14 ani, perioadă în care am avut ocazia să îmi desfășor activitatea lucrând atât cu cei mici, de grădiniță, cât și cu liceenii. Sunt absolventă a Liceului Pedagogic „Mihai Eminescu”. Sunt licențiată și am și o diplomă de master în drept. De asemenea, am urmat și cursurile Facultății de Șiințe și Litere, unde am obținut diplomele de licență și de master. În ce privește cariera didactică, am gradul al II-lea, anul acesta urmând să obțin și gradul didactic I.

Rep.: Ce te-a motivat să intri în sistemul de educație?

P.C.: Pot să spun cu mâna pe suflet că îmi trăiesc visul copilăriei. Nu mi-am dorit să practic această meserie, sunt convinsă că m-am născut pentru ea. Deci, nu m-a motivat nimic. Această meserie este în firea mea. Nici măcar o secundă nu m-am gândit că aș putea să profesez în alt domeniu. Cu toate că, până a ajunge în faza în care să fiu mulțumită de mine a fost drum lung și plin de peripeții. În momentul de față, mă simt împlinită. Evident, sunt încă multe lucruri pe care vreau să le fac și sunt într-o dezvoltare continuă. Mereu mă gândesc care este etapa următoare.

Rep.: Ești la cârma Școlii Gimnaziale „Alexandru Ceușianu”. Ce reprezintă pentru tine această funcție?

P.C.: În momentul de față reprezintă centrul existenței mele profesionale. Sunt deosebit de mândră de mine că am reușit să ajung aici, dar în aceeași măsură știu că nu este o joacă și că trebuie să dau tot ceea ce am mai bun pentru a face lucruri mărețe. Examenul a fost doar un moment, adevărata muncă abia acum a început.

Rep.: Să vorbim puțin despre școală. Câți elevi sunt în momentul de față înscriși și eventual despre rezultatele lor de la concursuri, olimpiade?

P.C.: Sunt convinsă că notorietatea Școlii Gimnaziale „Alexandru Ceușianu” ne precede. Dovadă stau rezultatele absolut extraordinare pe care elevii noștri le-au obținut la examene naționale, concursuri și olimpiade școlare, dar și numărul mare de elevi pe care îl avem, aproximativ 980, și evident, numărul tot mai mare de cereri de înscriere.

Rep.: Care e satisfacția pe care o aduce calitatea de director al acestei școli?

P.C.: Cred că e prematur să vorbim despre satisfacție. Aceasta este rezultatul unei munci asidue, iar eu sunt deocamdată la început de drum. Cu siguranță peste ceva timp o să vă pot povesti despre rezultatele proiectelor deja începute. Pentru că fiecare zi reprezintă o provocare și începutul unui nou proiect.

Rep.: Ce ai găsit aici ? Care sunt problemele cu care se confruntă un director?

P.C.: Pot să vă spun că am găsit totul într-o perfectă ordine și organizare. Cadre didactice minunate, elevi deosebiți. Totul merge ca pe roate. Și acest lucru se datorează implicării tuturor. Fiecare persoană angajată la această școală știe că interesul elevilor primează, iar noi suntem aici pentru binele acestora. Probleme, nu aș putea spune, poate doar provocări. Iar provocarea supremă este aceea de a rămâne în topul preferințelor părinților și ale elevilor.

Rep.: Ce îți dorești să schimbi în cadrul școlii?

P.C.: De schimbat, sunt multe. Iar acest lucru se datorează ritmului alert în care se dezvoltă societatea. Revenind la întrebarea anterioară, este o provocare să îi facem pe elevi să le placă la școală, iar de aici dorința de schimbare. Scopul nostru este acela de a-i face pe copii să vină cu drag. Gândiți-vă că își petrec destul de mult timp în școală. Ne dorim să folosim acest timp în beneficiul lor suprem, iar pentru a realiza acest lucru trebuie să ținem cont de preocupările lor actuale. Adică, să îmbinăm utilul cu plăcutul. 

Rep.: Dar dacă ai avea puterea de a schimba sistemul de învățământ? Care ar fi schimbările?

P.C.: În primul rând, ar trebui schimbată mentalitatea noastră, a tuturor. Toți ar trebui să înțelegem că elevul, părinții și cadrele didactice sunt o echipă care trebuie să acționeze ca atare. Cred că aceasta e schimbarea de bază. În rest, referitor la baza materială din școli, dotări, programă, toate sunt pe drumul cel bun.

Rep.: Care sunt planurile de viitor pentru școala pe care o conduci? Proiecte?

P.C.: Vă dați seama că dacă planuri și proiecte nu ar fi, nu ar mai avea rost să discutăm în formula aceasta. Deja avem multe proiecte în derulare, și la fel de multe în faza de demarare. Important este faptul că idei sunt foarte multe, și la fel de multe și cadrele dornice de a se implica. Ca să vă dau câteva exemple, vorbim despre proiecte Erasmus, proiecte guvernamentale, dar și foarte multe altele.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*