Elevi în practică la Centrul de Informare Turistică
Timp de două săptămâni, elevii de clasa a XII-a din cadrul Liceului Teoretic ,,Lucian Blaga”, profilul turism, secția maghiară, au efectuat practica la Centrul de Informare și Promovare Turistică participând la activități interactive prin care au asimilat cunoștințe din domeniul turismului local și regional.
,,Pregătirea practică a elevilor de la profilul servicii, specializarea tehnician în turism, este un modul obligatoriu în planul cadru, este prevăzut în sistem comasat și se desfășoară în colaborare cu agenții economici de profil cu care noi, ca și instituție colaborăm. Am considerat că o astfel de colaborare cu Centrul Național de Informare și Promovare Turistică Reghin oferă oportunitatea implementării cunoștințelor și abilităților la modulele teoretice în cadrul orelor de specialitate și formarea unor atitudini potrivite pentru integrarea pe piața muncii din sectorul acesta” a precizat Nagy Imre Laszlo, director adjunct, profesor coordonator practică de specialitate.
Elevii au fost foarte mulțumiți de ceea ce au experimentat la Centrul Național de Informare și Promovare Turistică Reghin, de situațiile de învățare “pe teren” la care au participat, fiind foarte utile pentru dezvoltarea lor profesională. ,,Bineînțeles, au avut și activități care au presupus studierea unor obiective turistice naturale și antropice locale, includerea lor în circuite turistice precum valorificarea și promovarea lor. Programa școlară se referă la aceste obiective turistice în mod general, și propune ca exemple obiective turistice importante la nivel de zonă turistică sau județ, însă cele locale rămân să fie descoperite de elevi prin astfel de activități didactice” a precizat Nagy Imre Laszlo, director adjunct, profesor coordonator practică de specialitate.
Astfel de activități se dovedesc a fi foarte importante pentru dezvoltarea elevilor atât pe plan profesional, cat și cultural și social. ,,Elevii își dezvoltă astfel competențele de comunicare, socializare, digitale și lingvistice. Sunt mândru de elevii de la clasele de turism, știind că au dat dovadă de seriozitate și interes în ceea ce privește dezvoltarea lor și au reușit să transpună în practică cele învățate la școală. Tind pe această cale să mulțumesc Primăriei Municipiului Reghin și personalului Centrului Național de Informare și Promovare Turistică Reghin pentru sprijinul și încrederea acordată” a precizat profesorul Nagy Imre Laszlo.
Pentru a se respecta măsurile de siguranță impuse de situația pandemică, s-a lucrat cu câte 4-5 elevi în fiecare zi. Grupurile mici oferă posibilitatea de lucru mai ușor și de a se lucra individual cu fiecare elev. „Există resurse de imaginație și creativitate în tineri care trebuie încurajate, am văzut și curiozitate, implicare, dar toate acestea trebuie încurajate și suținute. Având în vedere profilul de activitate al Centrului de Informare și Promovare Turistică, ne-am axat pe activități prin care elevii să descopere și să cunoască resursele turistice din Reghin și împrejurimi, precum realizarea unui program turistic pentru week-end, întocmirea unei liste de curiozități despre Reghin și împrejurimi, cum să transformăm o simplă plimbare într-o explorare a detaliilor arhitecturale care fac orașul nostru să fie deosebit, vânători de comori arhitecturale și etnografice pornind de la cuvinte-cheie din care a rezultat un „dicționar ilustrat”, analizarea elementelor identitare și vizuale ale orașului nostru, cât și a unor localități din jur, întocmirea unei fișe de identitate pentru un Monument Istoric și altele. Cu siguranță au descoperit lucruri noi despre orașul nostru având în vedere că elementele de cultură locală nu sunt prezente în programele școlare oficiale, ne asumăm în continuare rolul de a-i apropia pe reghineni de orașul în care trăiesc, indiferent de vârstă. Tocmai de aceea, de la anumite activități am publicat fotografii pe pagina noastră de Facebook VisitReghin, pentru a împărtăși cu toată lumea aspecte pe care poate le trecem cu vederea, este cazul acelui „dicționar ilustrat” prin care atât elevii participanți, cât și cei care ne urmăresc activitatea on-line, au avut ocazia de a învăța cuvinte noi din domeniul artei și arhitecturii, dar și să vadă altfel orașul, prin detaliile de pe fațade. Ideea pe care s-au bazat activitățile a fost ca acești tineri să vadă orașul din mai multe perspective și să conștientizeze că prin orice detaliu, dacă e îmbrăcat într-o poveste, poate fi promovat orașul” spun reprezentanții Centrului de Informare și Promovare Turistică din Reghin.
În următoarele săptămâni de practică vor participa și elevii de la secția română.