
Cu ce ne ajută un centru de limbi străine în Reghin?
Întrebarea din titlu este una justificată, asta în ideea în care mulți concetățeni care au auzit sau încă nu de Centrul Eureka, și-o pun poate, în mod justificat, în condițiile în care ne-am obișnuit cu toții cu meditațiile particulare. Pentru a primi răspunsurile așteptate, vom porni tot de la niște întrebări într-un dialog cu Rodica Ioana Bândilă, cea care a pus bazele centrului de limbi străine din Reghin.

Rep.: Ce îmi oferă în plus un astfel de centru?
Rodica Ioana Bândilă: În primul rând, pe lângă pregătirea propriu-zisă sub forma de cursuri de limba engleză, germană, franceză, italiană, maghiară, româna pentru străini și conaționali, fie în format fizic sau online, care se face după niște standarde de calitate pe care le aplicăm conform normelor impuse de instituțiile lingvistice naționale și internaționale cu care am încheiat parteneriate, un centru de limbi străine oferă posibilitatea oricărei persoane, indiferent de vârstă și ocupație, din oraș sau localitățile limitrofe, să se înscrie și să susțină examene de limbă recunoscute național și internațional, chiar în Reghin, fie la sediul său sau în cadrul școlilor asociate. În strânsă legătură cu aceasta, sunt condițiile, dotările și atmosfera de studiu și examen impuse chiar de organismele de examinare, care sunt motivante și propice învățării și obținerii de rezultate măsurabile la examenele respective.
Un mare avantaj este că scutește de cheltuieli de deplasare și cazare în alte orașe, fără costuri de examene suplimentare, taxa de examinare fiind aceeași oriunde în țară. În plus, este un serviciu pe care doar un centru acreditat de examinare cum este și Eureka îl poate oferi.
Alt argument solid îl constituie elementul de noutate, de prestigiu și oportunități de dezvoltare personală și profesională pe care o asemenea instituție o oferă unui oraș care se respectă, este deschis la nou și inovație, un motiv de mândrie locală, se poate spune. Ori Reghinul a demonstrat în ultima vreme această tendință de înnoire și progres, deci includerea acestei instituții în sfera de interes local este mai mult decât justificată, având în vedere rezultatele remarcabile obținute de cursanți la examenele susținute.
Nu în ultimul rând , un centru lingvistic dă șansa persoanelor cu dizabilități să studieze și să susțină examene în condiții speciale, cele mai frecvente cazuri fiind de elevi cu autism ușor și moderat, personalul fiind instruit în acest sens.
Rep.: Un centru oferă posibilitatea de sesiuni individuale, nu doar de grup, la prețuri similare celor existente pe piața meditațiilor?
R.I.B.: Bineînțeles, un centru oferă orice tip de ședințe, de la cele de grup formate din minim patru, maxim opt persoane, la cele în doi (tandem) sau individuale (face to face), la prețuri similare sau semnificativ mai reduse în cadrul sesiunilor de grup.
În plus, politica firmei oferă discounturi suplimentare celor care înscriu o altă persoană la curs (5% pentru fiecare nou înscris), discounturi pentru membrii aceleiași familii (5% pentru fiecare membru), pentru înscrierea la al doilea curs (10%), reduceri la înscrierile early –bird (primii înscriși), și cel mai important, programul social care oferă discounturi semnificative între 25% și 50% pensionarilor, cursanților în a căror familii sunt șomeri, pensionari pe motive medicale, facilitând astfel accesul unor categorii sociale cât mai largi la instruire.
Rep.: Cine se poate înscrie la cursuri sau examene? Unii ar spune că doar cei foarte buni și /sau cei cu posibilități materiale…
R.I.B.: Categoric nu, acesta e un mit. Chiar dacă rezultatele de până acum ne recomandă ca un centru de excelență în domeniul limbilor, oricine poate studia sau susține un examen, indiferent de situația lui materială, după cum am descris mai sus. Profesorii noștri sunt pregătiți să lucreze cu persoane care posedă ablități diferite, dar prin profesionalismul și empatia lor, reușesc să îi motiveze, ghideze spre obținerea rezultatelor dorite. Singurul lucru pe care trebuie să îl facă aceștia pentru a avea succes indiferent de vârstă, e să ne fie parteneri în pregătire, să muncească ,,cot la cot cu noi”, să respecte task-urile și recomandările primite. Pentru că suntem într-o familie, în care fiecare parte are grijă, deși rezolvă nevoile celuilalt, cu multă răbdare.
Rep.: Cu ce poate ajuta un centru de limbi străine școlile, profesorii de specialitate, elevii, părinții?
R.I.B .: Trebuie spus de la început că un centru lingvistic este și trebuie privit mai degrabă ca un partener decât un competitor, prin profilul și misiunea sa. Iată câteva argumente:
– profesorii centrului sunt recrutați și instruiți din rândurile profesorilor din școlile reghinene. Toți cei cu care am colaborat au dobândit experiență practică și metode noi de lucru pe care ulterior le-au aplicat în școală, la clasele unde predau. Ba mai mult, au ocazia să avanseze, putând deveni profesori examinatori în urma unui training specializat.
– parteneriatele cu școlile înseamnă oportunități de participare la concursuri naționale și internaționale similare olimpiadelor, dar concepute pe metodologia examenelor internaționale. Prin înscrierea și participarea elevilor din școli la aceste concursuri la recomandarea noastră, aceștia dobândesc experiența examenelor ce vor urma, depășidu-și emoțiile și limitele. În plus, încheierea de parteneriate sub forma unui centru de pregătire și examinare asociat, oferă posibilitatea școlilor și profesorilor să pregătească și să-și examineze elevii în condițiile existenței unui corp de profesori examinatori acreditați, lucru ce automat sporește prestigiul școlii respective.
– părinții și adulții, instituții și firme sunt alți beneficiari ai existenței unui centru lingvistic. Prin sesiuni de consiliere, pot afla ce tipuri de examene li se potrivesc copiilor lor și lor, firmele își pot instrui propriul personal prin cursuri de perfecționare sau audit lingvistic, știindu-se că succesul unei firme stă în oameni bine pregătiți, inclusiv din punct de vedere lingvistic.
– centrele de limbi străine pot organiza diferite cluburi de conversație, traininguri și evenimente , asistența la ore a părinților sau participarea gratuită la o oră de curs pentru a vedea modul de desfășurare al orelor de curs, totul pentru a veni în ajutorul comunității, dezvoltându-se nivelul de pregătire și cultură al cetățenilor. Cu cât mai larg accesul, cu atât mai rapid progresul în acest sens!
În concluzie, lăsăm la latitudinea cititorului să decidă dacă un centru de limbi străine își justifică existența și utilitatea într-un oraș mic precum Reghinul și dacă îl privește ca pe un element cu multiple oportunități sau ca o simplă curiozitate sau dezinteres.
Da, se poate ca la primul impact, orice lucru nou, neobișnuit să fie tratat cu reticență, dar numai testând, experimentând, putem să decidem dacă am făcut o alegere înțeleaptă, îmbrățișându-l sau am ratat o șansă de a crește.
Sfatul nostru e să încercați orice e nou, să ieșiți din zona de confort, pentru că doar așa puteți reuși în viață, așa cum și acest centru a pornit acum 18 ani pe o cale nouă, nebătătorită și a ajuns să schimbe destine și să ofere atâtea oportunități de realizare tuturor celor care i-au trecut pragul.