Ateliere de vară pentru copii, la Reghin

A fost o vară cu multe activități desfășurate de un parteneriat mixt, ONG și școală privată de limbi străine: Asociația Inovație în Educație ”Eureka” și organizația mamă, Centrul de limbi străine Eureka. Despre aceste activități destinate copiilor pe timp de vară am vorbit cu Rodica Ioana Bândilă.

Reporter: Despre ce activități este vorba?

Rodica Ioana Bândilă: Activitățile au fost inițiate de către Centrul de limbi străine Eureka, care s-a implicat pe parte de limba engleză și germană la care a fost cooptată și Asociația în calitate de partener și de ONG asociat, prin care s-a făcut recrutarea, promovarea,  instruirea și activitatea voluntarilor, precum și diseminarea activității lor prin intermediul social media și mass-media.

Fiecare dintre cei 7 voluntari au împărtășit copiilor între 4-9 ani  din talentele lor, respectiv șah (David Romanți), fotografie (Diana Marcu), teatru (Diana Moldovan), dans (Karina Danciu), desen (Szekely Szilard), handmade (Dorotea Mailat), orientare turistică și circulație rutieră (Rareș Moldovan). Lor li s-au alăturat și voluntari adulți, specialiști în diferite domenii precum psihologie (Lisa Lazăr- mindfulness, Lucian Casoni- kickboxing și Mihai Chiorean- fotograf profesionist), călărie – doamna Emma Barabasi, de la Centrul de Echitație Reghin.

Rep.: Activitățile s-au desfășurat cu ajutorul voluntarilor liceeni. Cum i-ați convins să se alăture acestui demers?

R.I.B.: Marea lor majoritate au fost liceeni, plus cei câțiva adulți menționați mai sus. Nu au fost greu de convins, deoarece mesajul pe care l-am postat pe pagina Asociației a fost clar și a mers la sufletul lor – Fii Supererou pentru o vară, ajută  copiii să învețe din talentele tale. Bineînțeles, imaginea folosită a fost de efect, un Superman care poartă un copil pe umeri și îi arată soarele răsărind la orizont – o imagine simbolică, care dorește să evidențieze zorii dezvoltării personale încă de la o vârstă fragedă.


Rep.: Putem spune că atelierele desfășurate într-o limbă străină sunt o modalitate mai ușoară de a-i ajuta pe cei mici să învețe limba respectivă?

R.I.B.: Bineînțeles, pentru că se fac prin intermediul unor activități interactive, nonformale, cu caracter practic, care stimulează învățarea rapidă, la care se adaugă starea propice dată de entuziasm și vibe-ul pozitiv. Și ce este mai important, e că menține și chiar îmbunătățește nivelul de limbă pe timpul vacanței care, datorită duratei ei mari, poate fi un factor de regres în situația în care nu se exersează activ, în colectivitate.

Rep.: Care a fost reacția copiilor și în același timp, a părinților după aceste ateliere?

R.I.B.: A fost surprinzătoare. Nu știam la început când am proiectat aceste ateliere mixte care va fi impactul – au fost o premieră și pentru noi, deși anterior mai aveam două activități independente incluse -, dar pe măsură ce se derulau, am observat entuziasmul copiilor și părinților, la fel al voluntarilor. Chiar și copiii, care la început erau mai timizi, au încheiat prin a fi zâmbitori și… fericiți, dacă ar fi să cităm cuvintele unor părinți: ,,Vă mulțumim pentru săptămâna aceasta plină de activități minunate. Vlad e tare fericit și asta conteaza cel mai mult.’’ C.L.‚’’ Subscriu. Și Irina a fost tare încântată de activitățile pe  care le-ați făcut.’’ B.A.
Deci, în concluzie, putem spune că proiectul a fost o reușită, atât profesoarele, voluntarii, cât și copiii împreună cu părinții, s-au declarat mulțumiți de munca depusă și de rezultate.

Rep.: Ce urmează?

R.I.B.: În primul rând, un eveniment gen Porțile Deschise inițiat de cele două organizații, care se dorește a fi o replică în miniatură, de 2-3 ore și o variantă adaptată a atelierelor din vară, eveniment pe care îl vom face public în curând, pe canalele media. Cert e că din toamnă,  modulele de curs vor fi axate pe predarea și învățarea limbilor engleză și germană într-un context nonformal, apropiat de cel Montessori, asta din punct de vedere al activităților lingvistice.

Din punct de vedere al proiectelor Asociației, vom colabora mai departe cu tinerii și adulții interesați de dezvoltarea acelor soft skill-uri esențiale în evoluția viitorului adult, în care componenta emoțională este foarte importantă. Alte  activități sunt menite să răspundă unor nevoi imediate ale unor categorii distincte de elevi, în care vom încerca să cointeresăm și sponsori și firme sau persoane fizice care doresc progrese în domeniul educației pe plan local.

Mai avem și un anumit tip de activități, dar acestea le vom promova la timpul potrivit, orice surpriză nu face altceva decât să stârnească curiozitate, nu-i așa?


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*