Arhiva Consiliului Județean Mureș se digitalizează

În cursul lunii august, Consiliul Județean Mureș a demarat operațiunile de retrodigitizare a arhivei instituției, respectiv scanarea a 3.500.000 file din arhiva instituției, în cadrul proiectului cu finanțare europeană, „Implementarea unor masuri de simplificare a serviciilor pentru cetățeni la nivelul Consiliului Județean Mureș”. În acest moment se scanează un număr de aproximativ 300 de bibliorafturi săptămânal, activitatea urmând a fi finalizată în cursul anului 2021.

„Scanarea arhivei instituției înseamnă simplificarea procedurilor de consultare a documentelor. În cadrul aceluiași proiect a fost semnat contractul pentru realizarea unui portal online prin intermediul căruia cetățenii vor putea solicita și apoi primi electronic avizele și autorizațiile urbanistice emise de către Consiliul Județean. Scopul nostru este să eficientizăm activitatea instituției și să reducem timpul de rezolvare a solicitărilor cetățenilor” – a subliniat președintele Consiliului Județean Mureș, Péter Ferenc.

Prin acest portal online se dorește simplificarea procesului de solicitare/emitere pentru 10 tipuri de documente emise de Consiliul Județean Mureș în exercitarea competențelor ce îi revin, respectiv:

–       Certificate de urbanism

–       Avize pentru Certificate de urbanism

–       Autorizații de construire

–       Autorizații de desființare

–       Prelungire Autorizații de construire

–       Prelungire Certificate de urbanism

–       Avize de oportunitate

–       Avize pe documentații de urbanism

–       Acorduri prealabile pentru execuția de lucrări in zona drumurilor județene

–       Autorizații de amplasare și execuție in zona drumurilor județene

Valoarea proiectului finanțat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă este de 3 milioane de lei, acesta urmând a fi finalizat până în luna ianuarie 2022.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*