
Tot Reghinul la un click distanţă
Aplicaţia Reghin City App lansată pentru reghineni şi turişti
Câţi dintre noi căutăm informaţii şi nu le găsim? Dorim să facem o sesizare, dar tehnologia ne trimite cu gândul de a posta pe facebook, convinşi fiind că poate cineva din conducere ne va vedea „plângerea” prin mulţimea de postări? Eşti în căutarea unui eveniment şi pierzi timp preţios căutând informaţii care te interesează!?
De joi, 24 mai, Reghinul are o aplicaţie, pe care putem să o numim platformă comunitară, un bun instrument de promovare a Municipiului Reghin, menit să ajute atât locuitorii oraşului, cât şi turiştii, o modalitate prin care ai toată mişcarea oraşului printr-o singură aplicaţie pe telefon.
Este vorba despre Reghin City App, o aplicaţie ce poate fi descărcată gratuit din App Store şi Google Play. Aplicaţia este structurată pe mai multe secţiuni, în aşa fel încât, într-un singur loc găseşti detalii legate despre istoria oraşului, despre posibilităţile de cazare, restaurante, baruri, pub-urile din oraş, dar şi despre evenimentele ce au loc în Reghin şi în împrejurimi.
„Proiectul Reghin City App a pornit acum trei-patru săptămâni. Am fost abordaţi de Primăria Reghin în urmă cu două luni, au găsit nişte abordări similare pe care noi le-am făcut în România şi Anglia şi au dorit un proiect asemănător. Ne-am mişcat destul de repede, fiindcă vorbim despre un software care este gata făcut, care se personalizează şi se adaptează. Aplicaţia conţine informaţii şi funcţionalităţi care se adresează pentru două segmente de utilizatori: localnici şi turişti. Sunt informaţii cu caracter turistic – ce poţi să faci, unde poţi să mergi în Reghin, dar şi pentru localnici – de la locuri de joacă pentru copii, până la parcuri, zone de agrement şi informaţii de natură publică, ce pot să vină din partea Primăriei. Nu în ultimul rând, conţine un modul de incidente, prin care localnicii pot raporta anumite lucruri pe care le sesizează în spaţiul public al oraşului: copaci căzuţi, probleme cu gunoiul, cu electricitatea. Aceste sesizări ajung într-o aplicaţie pe care o foloseşte primăria, este o aplicaţie utilitară de tip web, care este conectată cu aplicaţia mobilă, unde aceste sesizări intră într-un flux operativ, sută la sută digital, care înlătură birocraţia cu care suntem obişnuiţi, ele urmând să fie repartizate către departamentele avizate. Până în prezent, 18 oraşe din ţară folosesc aplicaţia, noi o avem implementată în jur de 6 localităţi, însă unii folosesc doar module de ghid turistic, alţii doar aceste module de smart city. Reghin este printre puţinele oraşe cred, alături de Sibiu, care folosesc toate modulele pe care le punem la dispoziţie pentru comunitate„, a declarat Ionuţ Muntean, managerul companiei Eventya, care a implementat sistemul.
Aplicaţia are menirea de a informa rapid şi eficient comunitatea, atât localnicii cât şi turiştii. În ceea ce priveşte afacerile locale, paginile din sistem vor putea fi gestionate de cei care administrează serviciile şi produsele respective. Concret, un administrator de hotel ori cafenea poate să îşi actualizeze singur informaţiile. Tot la acest capitol, utilizatorii aplicaţiei vor putea da recenzii.
Sistemul de raportări evenimente
Gândită în aşa fel încât să întâmpine nevoile cetăţenilor, aplicaţia pune la dispoziţia utilizatorilor şi posibilitatea de a face o sesizare. În ceea ce priveşte acest aspect, utilizatorul poate face o sesizare folosindu-şi numărul de telefon, fapt urmat de primirea unui cod de activare, pentru a putea trimite o sesizare ori informaţie utilă primăriei.
Acest sistem mai este implementat în România doar în două sau trei oraşe. În urma raportării făcute, veţi primi o notificare prin care sunteţi înştiinţaţi de statusul sesizări: în aşteptare, în lucru, închisă, cetăţeanul primind constat informaţii privind statusul sesizării sale. În acest fel, se speră realizarea unui schimb util şi eficient de informaţii între cetăţean şi instituţia abilitată să rezolve o anumită problemă. Bineînţeles că toate datele sunt confidenţiale şi nu vor apărea în mod public în aplicaţie. Sesizările sunt astfel distribuite online fiecărui departament care se ocupă de un anumit domeniu.
„Ideea acestei aplicaţii vine şi în urma diferitelor sesizări de la diferiţi cetăţeni, care fie îmi trimiteau mie mesaj privat, fie pe pagina de facebook a primăriei, în care raportau o situaţie care se întâmpla. Şi-atunci am tot stat şi ne-am gândit cum am putea face acest lucru pentru mai mulţi cetăţeni pentru că pe pagina de facebook primim, dar de cele mai multe ori sunt chestiuni pur personale, nu neapărat pentru comunitate. Şi-atunci l-am rugat pe colegul nostru Sorin, să caute companii care se ocupă de acest lucru, iar simgurii care ne-au oferit tot ce am vrut noi şi sunt şi deschişi sunt cei de la Eventya. Se reduce astfel substanţial timpul de aşteptare. Nu toate sesizările pot fi făcute online pentru că sunt care ajung pe la registratură, probleme la care au nevoie de un număr de înregistrare, de un răspuns scris. Dar probleme de genu: e căzut un copac, un teren de joacă deteriorat, atunci sistemul aşa este gândit încât va merge direct la compartimentul care se ocupă de problema respectivă. Ceea ce mai oferă sistemul este faptul că dacă o anumită sesizare este făcută de alţi zece cetăţeni, vei primi un răspuns prin care eşti informat că sesizarea este duplicată pentru că a mai fost făcută de cineva şi este deja în lucru. Am încercat prin aplicaţia aceasta să creăm un sistem prin care, oamenii care chiar sunt interesaţi să găsească o soluţie şi să vină în sprijinul nostru, să ne ajute prin sesizări, iar noi să putem interveni punctual” a precizat Crina Slev, consilier personal al primarului Municipiului Reghin.
Conceptul aplicaţiei se bazează pe informaţii sigure, de încredere, fiind un bun instrument de planificare a timpului liber, a evenimentelor din oraş, indiferent de natura lor, culturale, sportive, artistice. Aplicaţia este în proces continuu de actualizare, putând fi adăugate date noi oricând se doreşte, fie că ne referim la evenimentele următoare, fie la updateurile aduse localurilor ori afacerilor locale etc.
Aplicaţia funcţionează în momentul de faţă în română şi engleză, urmând ca în scurt timp să fie adăugată şi limba maghiară şi germană.
Odată cu această aplicaţie a fost lansat şi site-ul www.reghincity.ro
Puteţi descărca aplicaţia de aici pentru cei care folosesc sistemul android şi de aici pentru cei cu iOS.
sursa foto: facebook Maria Precup / foto: Sorin Man