Copiii de la sat se implică în amenajarea laboratoarelor de informatică din școlile unde învață
Curiozitatea și bucuria că vor avea în școală un laborator de informatică funcțional i-a determinat pe câțiva elevi de gimnaziu dintr-un sat din Mureș să se implice în amenajarea unui laborator de informatică în școala în care învață. Acest laborator este primul din cele 3 create de asociația Merci Charity Boutique și Telekom în proiectul de amenajare de laboratoare de informatică la școli de la sate „Internet la sat”.
„Locuiesc la sat, într-o comună din Mureș, unde drumul este neasfaltat, dificil de parcurs și nu există semnal la telefon. Este o lume în care principalele preocupări sunt legate de animale și de recoltă. Știrile ajung la urechile oamenilor prin intermediul televizorului sau află unul de la celălalt. I-am cunoscut pe acești copii în urmă cu un an, când am descoperit întâmplător satul Cund, din comuna Bahnea din județul Mureș. Ne-am întors să le creăm condiții mai bune de învățare în școală înainte de începerea anului școlar, în septembrie anul trecut. Pasul următor a fost să le aducem în școală câteva computere noi conectate la Internet ca să poată avea acces la lumea exterioară satului lor și pentru ca disciplinele să devină mai interesante prin folosirea calculatorului”, declară Alina Țiplea și Daniela Staicu de la Asociația Merci Charity Boutique.
Proiectul „Internet la sat” a fost realizat în parteneriat cu Telekom prin programul de granturi „Te implici”, program de responsabilitate pentru comunitate al companiei. Împreună am reușit să creăm 3 laboratoare de informatică în satele Cund, Idiciu și Bahnea din comuna Bahnea, județul Mureș. Peste 210 copii (clasele 0-VIII) au acces începând din acest an școlar la computere cu conexiune la internet și softuri educaționale, iar pentru cadrele didactice s-au pus la dispoziţie manuale de folosire a calculatorului. În plus, echipa proiectului oferă recomandări și exemple de folosire a calculatorului interdisciplinar, în lucrul la clasă la discipline ca matematică, biologie, limba româna, etc.
„Cred că face parte din responsabilităţile fiecăruia dintre noi să avem grijă de membrii comunităţilor din care facem parte, mai ales de tânăra generaţie. Venim în permanenţă în sprijinul acestui tip de programe, prin facilitarea accesului la computer şi Internet. Dobândirea de abilităţi de lucru cu computerul, în procesul de predare- învăţare reprezintă primul pas din asigurarea unui viitor mai bun” spune Ruxandra Vodă, reprezentantul firmei de telecomunicații.
Majoritatea copiilor din cele două sate nu au văzut niciodată un calculator, nu știu să folosească unul și probabil nu vor ajunge să îl folosească dacă sistemul educațional nu îi va educa în această direcție având și infrastructura necesară pentru derularea corectă a orelor de tehnologia informației și a comunicațiilor.
Prin acest proiect, partenerii urmăresc să dezvolte în parteneriat cu școlile din proiect abilitățile de scris, citit, socotit și cunoștințe de cultură generală ale elevilor prin folosirea de softuri educaționale în cadrul orelor de la școală și dezvoltarea abilităților de lucru cu computerul și abilităților artistice ale copiilor, prin folosirea calculatorului.
Daniela STAICU