Un popor fără istorie e un popor fără viitor!

1962677_260811337413168_481306726_n (Small)Mă simt obligat să iau atitudine publică şi să-mi exprim îngrijorarea, dar şi dezacordul total faţă de propunerile de diminuare drastică a numărului de ore de istorie în învăţământul gimnazial şi eliminarea unei ore de limba şi literatura română la clasele a V-a şi a VI-a, propuneri formulate în cadrul celor trei variante ale Planului-cadru pentru învăţământul gimnazial din România, aflate acum în dezbatere publică. Aceste propuneri, care par să aibă girul ministrului tehnocrat al învățământului, sunt în contradicţie cu adevăratele nevoi de educare şi formare ale copiilor şi tinerilor noştri, mai ales date fiind vremurile complicate pe care le trăim, în care supertehnologizarea, individualismul, societatea dominată de valorile materiale mai mult decât de cele spirituale ne îndepărtează de trecutul nostru şi ne privează de o gândire personală şi colectivă orientată spre viitor, fiind exacerbat preocupaţi doar de prezent. În plus, apare din ce în ce mai mult neîncrederea în identitatea naţională şi europeană, iar de multe ori chiar şi principiile democraţiei sunt puse sub semnul întrebării. În acest context avem nevoie mai mult decât oricând de studiul istoriei şi a limbii şi culturii române, în niciun caz să le tăiem, să le limităm sau să le amestecăm într-un amalgam pluridisciplinar nestructurat, inconsistent şi superficial. Avem nevoie de studiul sistematic, într-un număr suficient de ore, al istoriei naţionale şi universale, al culturii şi limbii române deoarece generaţiile tinere trebuie să se formeze în spiritul valorilor acestora. Istoria naţională, limba şi cultura română sunt expresia identității noastre naţionale româneşti formată de-a lungul veacurilor şi transmisă din generaţii în generaţii, din respect pentru trecutul nostru ca neam şi ţară, dar şi din consideraţie pentru viitorul nostru ca popor în care să ducem mai departe gloria înaintaşilor noştri, idealurile de libertate, democrație şi spirit autentic românesc exprimat în tradiţii seculare. Cum ne construim viitorul ca naţiune dacă nu avem reperele istoriei și culturii române? De asemenea, prin studiul acestora, elevii au parte de o adevărată educaţie democratică și interculturală în care gândirea critică, capacitatea de exprimare, înţelegerea integratoare în spiritul valorilor umaniste pot fi cultivate şi dezvoltate. Domnule ministru, aveţi puţin curaj şi daţi acestor discipline locul pe care îl merită în programa şcolară! Să nu uitaţi şi să nu uităm cu toţii că un popor fără istorie e un popor fără viitor!

Senator PSD,

Alexandru – Petru Frătean

Circumscripţia electorală Nr. 28, Judeţul Mureş Colegiul electoral Nr.4

Grupul parlamentar: PSD

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*