Cine au fost proprietari de maşini în Reghinul interbelic?

Petre A. Botianu si familia sa in 1928 fotografie din   colectia dr.  Alexandru BotianuÎn numărul viitor din “Glasul Văilor”, cititorii ziarului nostru vor putea afla în premieră “Cine au fost proprietari de maşini în Reghinul interbelic?”. Un articol incitant din care cititorii vor afla ce maşini se conduceau în oraş pe vremea bunicilor, ce personalităţi din ,,România anilor de aur” şi-au etalat maşinile de lux în „oraşul de pe deal” în vizite oficiale şi neoficiale, ce şofer din anturajul Regelui Carol al II-lea a rămas la Reghin după ce s-a îndrăgostit de o unguroaică şi când au fost înlocuite birjele din vechiul oraş care poartă şi azi amprenta provincialismului transilvănean, cu omniprezentele taxiuri din zilele noastre. Cititorii vor afla în exclusivitate cine a fost primul primar al urbei care şi-a înmatriculat un autoturism în oraş, când au urcat pentru prima oară reghinenii într-un mijloc de transport în comun şi alte picanterii rutiere. Puţini reghineni ştiu că printre vizitatorii Reghinului, care au făcut senzaţie cu maşinile lor în epoca vremii se numără Regii Ferdinand, Carol al II-lea, Mihai I, regina Maria, preotul şi scriitorul Gala Galacation, ministrul de război Nicolae Filipescu, Generalul Averescu, Octavian Goga, contele Teleki Arthur, Iuliu Maniu şi berarul Albert Burger care deţinea la Reghin o fabrică şi mai multe spaţii comerciale. În ce condiţii şi din ce motive au ajuns la Reghin aceste figuri ilustre din epoca vremii, veţi afla în numărul 90 din ,,Glasul Văilor”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*