Hodăcenii au Serviciu de Evidenţă a Persoanelor

DSC_1863De la începutul lunii iulie, locuitorii comunei Hodac sunt scutiţi să bată un drum până la Reghin pentru a-şi înnoi actul de identitate deoarece pot beneficia de acest lucru chiar la ei în comună.

 

Concret, dacă până acum, cetăţenii de pe raza comunei Hodac erau nevoiţi să se deplaseze în municipiul Reghin pentru a depune cererile pentru eliberarea sau schimbarea actului de identitate, de acum au acest serviciu la ei în comună, prin Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor.

DSC_1867Acest fapt a fost posibil datorită iniţiativei administraţiei publice locale, care, văzând solicitările tot mai dese din partea cetăţenilor au demarat în urmă cu doi ani un proiect pentru deschiderea acestui punct de lucru. „Am dorit să venim în întâmpinarea cetăţenilor comunei Hodac pentru a-i ajuta în întocmirea documentelor de identitate pentru a nu se mai deplasa la Reghin unde cheltuie bani şi timp. Au existat la adunările cetăţeneşti solicitări în acest sens, aşa că în urmă cu doi ani am demarat acest proiect. A fost destul de greu pentru că a fost nevoie de multă aparatură pe care doar anumiţi furnizori o produc. Am avut nevoie de tot felul de avize, dar până la urmă am reuşit” a declarat Iacob Valentin, primarul comunei Hodac.

La Serviciul Public de Evidenţă a Persoanelor de la Hodac sunt angajate două persoane, care au primit deja instruirea necesară, experienţă câştigată de mai bine de un an- „Angajatele au experienţă pentru că au stat un an la Serviciul de Evidenţă a Persoanelor de la Reghin unde au învăţat tot ce este necesar pentru acest serviciu” a adăugat primarul Iacob Valentin. În ceea ce privesc costurile pentru amenajarea spaţiului, compartimentare şi aparatură necesară, vorbim de o investiţie de aproximativ 70 de mii de lei.

DSC_1882Inaugurarea acestui nou serviciu a avut loc în prezenţa primarului Iacob Valentin, a comisarului şef Mugurel Matei, şeful Serviciului de Evidenţă a Persoanelor Reghin, directorul executiv al Direcţiei Judeţene de Evidenţă a Persoanelor Mureş. Prezentă la inaugurare a fost şi Anca Berbecariu – Șef al Serviciului de Evidență a Persoanelor din cadrul Direcției de Evidență a Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date Bucureşti, care a declarat faptul că „vă felicit pentru ceea ce aţi realizat pentru că este o apropiere de cetăţean. În acelaşi timp trebuie să fiţi convinşi că v-aţi asumat o mare responsabilitate pentru că acest serviciu dă identitatea cetăţeanului”.

Evenimentul a fost marcat prin tăierea panglicii şi vizitarea noului punct de lucru de la Hodac ce se află în incinta Primăriei. „Sperăm ca în viitor aceste servicii să se dezvolte la nivelul fiecărei comune. Aici există doar avantaje în favoarea cetăţeanului pentru că erau nevoiţi să facă două drumuri la Reghin, odată pentru depunerea cererilor şi încă odată pentru ridicarea actului de identitate. Astfel că nu mai pierd timp şi bani pentru aceste deplasări” a precizat comisarul şef Mugurel Matei.

Un comentariu

  • E un lucru bun,dar cel mai important lucru lipseste canalizarea dar primarul e preocupat cu ‘proprile afaceri ‘cum se practica la tara! !! Pe valea noastra se merge numai cu pile si in familie
    Aici ar trebui sa se faca ceva

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*