Publicitatea o ecuaţie necunoscută pentru cifromani
Din păcate în mediul de afaceri din Reghin în ultimii ani se simte prezenţa sinistră a unor oameni fără maniere, şterşi, dar umflaţi în cifre, ajunşi pe uşa de serviciu în topul oamenilor de afaceri ori în diverse funcţii cheie despre care nimeni nu poate spune precis de unde le vine puterea şi averea. Sunt omniprezenţi pe reţelele de socializare distraţi în tot felul de staţiuni exotice pozează în băieţi buni, deşi în realitate aceşti belferi sunt detaşaţi de orice ambiţii sociale şi îşi indexează ,,cuvântul dat,, probabil în funcţie de cursul valutar. Făcând o analiză despre afaceriştii locali cu care am avut de-a face de-a lungul anilor ca jurnalist pot spune că peste 50 % din bogaţii Reghinului nu pot fi modele de urmat nici măcar pentru copiii lor, ce să mai vorbim să apere morala publică? Aceşti ,,cifromani,, nu fac aproape nimic pentru promovarea firmelor care le administrează, fiind convinşi că succesul vine la comandă ca un taxi odată cu numărul de prieteni virtuali de pe Facebook sau din pliantele aruncate în cutiile poştale cu japca. Ciudat mi se pare superficialitatea cu care tratează presa locală şi cum nu ratează nicio ocazie să se plângă în diverse emisiuni plătite că sunt producători locali şi nu îi sprijină nimeni. Îmi amintesc că în urmă cu 6 ani am însoţit în calitate de ghid un tânăr om de afaceri din Bucureşti la o serie de agenţi economici din municipiu pentru a li se explica avantajele care le obţin ca firmă dacă îşi trimit angajaţii la o serie de cursuri de vânzări, de dezvoltare personală şi de Leadership …unii au ascultat, alţii ne-au refuzat politicos, dar cei mai mulţi au negat că ar avea nevoie de asemenea servicii. La ora aceasta acel om este directorul unei companii de consultanţă de prim rang din România şi administrează cel mai mare portal de evenimente din ţară noastră în timp ce reghinenii pe care i-am vizitat atunci, unii au falimentat, alţii sunt cercetaţi penal sau au fost spovediţi de ANAF. E trist, dar adevărat că majoritatea oamenilor de afaceri cu care intru în contact nu au niciun plan de dezvoltare şi de promovare al afacerilor, nu au abilităţi de comunicare cu presa şi habar nu au cum să îşi valorifice imaginea personală. În agenda mea de lucru am identificat până în prezent aproape 100 de scuze şi minciuni care mai de care mai trăznite spuse de afaceriştii locali când vine vorba de a-şi face publicitate. Nu o să fac un top al mincinoşilor şi nici nu o să mă străduiesc să îi înţeleg pentru că oricum escrocii se înţeleg între ei şi tocmai de aceea se urăsc.