Alexandra Diana Bucur Sabău: „Creez artă, nu ţinute pe care le găseşti în orice magazin”

Alexandra-Diana Bucur-Sabău este o tânără din Reghin pasionată de tot ce înseamnă artă, creatoare de modă, artistă şi întreprinzătoare. Putem spune că pasiunea pentru modă a moştenit-o din familie, având în vedere faptul că tatăl său are pregătire în arte plastice, iar mama sa cochetează cu poezia, dar a fost prima care şi-a ales drumul în direcţia modei. Pentru a afla mai multe despre pasiunea, care cu timpul a devenit afacere, am invitat-o la un interviu prin intermediul căruia vă invit să o descoperiţi pe cea care dă un alt sens noţiunii de fashion, având în portofoliu produse unice…

Rep.: De unde pasiunea ta pentru modă?
A.D.B.S.:
Pasiunea mea către fashion a început de când eram mică. Iubeam să mă uit la televizor şi să comentez ţinutele prezentate, ca apoi eu să schiţez ce era în mintea mea. Însă, aş putea spune că deplinul contur l-am simţit în momentul în care am început să îl studiez propriu-zis la liceu.

Rep.: Cum ai decis să urmezi cursurile unei facultăţi din străinătate? Cât de mult te-a ajutat şcoala în acest domeniu?
A.D.B.S.
: Am avut parte de o învăţătură aparte. Am iubit şcoala şi am avut atât profesori cât şi părinti dedicaţi, cărora le-a păsat să reuşesc ceea ce mi-am propus. Studiind la Gimnaziul Mirona, iar apoi Liceul de Arte Târgu-Mureş, mereu am fost susţinută şi împinsă să nu renunţ la visele mele.
Decizia de a pleca în Marea Britanie a pornit din clasa a X-a, când am câştigat o bursă de studiu peste vară la Millfield University. Adorând modul de predare şi condiţiile, am continuat studiile superioare tot în UK.
În anii de facultate m-am focusat pe ideea de a mă găsi pe mine, a-mi găsi inspiraţia, astfel alegând facultatea Falmouth din Cornwall, fiind într-un oraş mic pe malul mării, plin doar de studenţi şi localnici.
Terminând facultatea, am decis că doresc să deţin propria mea companie, pentru aceasta continuându-mi studiile la masterat pe secţia Fashion Business Management în Londra, la Westminster University.

Rep.: Ce semnificaţie are moda pentru tine? Obișnuiai în liceu să-ţi creezi propriile ținute?
A.D.B.S.:
Întotdeauna am privit moda mai mult ca o lucrare de artă pe care o poţi purta. Nu am fost prea interesată neapărat de trenduri, deşi conştientizându-le. În liceu am avut primele realizări fizice ale ideilor mele cu ocazia prezentării de modă cu tematică gotică din Tg. Mures şi a lucrării de diplomă.

Rep.: Care este stilul care te reprezintă?
A.D.B.S.:
Nu consider neapărat că am un „stil”. Stilul pentru mine ţine strict de mood-ul din ziua respectivă. Însă, probabil cel mai frecventat stil pentru mine este „pin up”.

Rep.: Ce reprezintă pentru tine frumosul?
A.D.B.S.:
În mare parte tot ce are eleganţă. Orice consider că are frumosul sau depinzând doar de unghiul de privire. În modă însă, consider frumos ceea ce este elegant, îmbinat plăcut sau are o poveste/concept şi reprezentare aparte.

Rep.: Cum şi când ai intrat în lumea modei?
A.D.B.S.
: Primele prezentări în faţa publicului ca persoană fizică au fost în perioada liceului sau primii ani de facultate. Sub numele brandului Alesandra prima prezentare a avut loc la Sibiu Fashion Days-2020.

Rep.: Cum şi când ţi-ai dat seama că ar fi bine să treci la un alt nivel, de la pasiune la business?
A.D.B.S.
: Cred că dintotdeauna am văzut moda pentru mine ca business nu doar hobby. A durat mai mulţi ani până am găsit unde exact consider că mă încadrez cel mai bine în industrie. Decizia de a fi pe cont propiu a devenit una sigură mai ales din liceu.

Rep.: Unde îţi desfăşori activitatea? Ai un atelier unde lucrezi?
A.D.B.S.:
Ce ţine de parte de concept şi cercetare, lucrez oriunde şi oricând am inspiraţie. De obicei atunci când lucrez la o colecţie specifică, practic pun împreună ideile care le-am colectat deja de-a lungul timpului. Am şi propriul meu atelier în Reghin, unde este practic locul meu de joacă şi încercare a diferitelor tehnici şi materiale.
Pentru manufactură, colaborez în primul rând cu Croitoria Doinei şi depinzând de colecţie, cu alţi diferiţi manufacturieri. Pentru vânzare, momentan mă bazez pe platforma online prin website alesandrafashion.com și prin colaborarea cu mariaromania.ro.

Rep.: Ţinutele tale sunt aparte, nu au clasicul „spirit de turmă”… Cum au privit cei din jurul tău şi stilul tău?
A.D.B.S.:
Depinde de public. Creez artă, nu ţinute pe care le găseşti în orice magazin sau pe orice website. Publicul meu ţintă este cel care vrea să fie unic, să iasă în evidenţă, să fie diferit.

Accent pe sustenabilitate

Rep.: Pe site-ul tău am observat că ai pus accent pe sustenabilitate… Poţi să-mi spui mai exact despre ce e vorba?
A.D.B.S.:
Sustenabilitatea mereu va rămâne pentru mine un subiect despre care pot discuta ore în şir. Studiind la facultatea Falmouth UK, care a câştigat premiul întâi ca cea mai sustenabilă facultate din UK, am primit o foarte puternică educaţie asupra subiectului.
Niște aspecte care mi-au atras atenţia în mod major au fost de exemplu că industria vestimentară este a doua cea mai poluantă din lume (după industria uleiului).
În principiu, marele meu scop este de a avea cel mai mic posibil impact asupra mediului prin produsele şi desfăşurarea activităţilor mele. Astfel, pentru fiecare produs, fac o vastă cercetare, alegând cele mai ecologice şi naturale variante de materiale, vopsele, aţe etc. Am linie de producţie locală cu achiziţia de materie primă în procentaj major din România, ceea ce oferă o mai mică pierdere şi daună de materie, oferind şi un mai mic consum de CO2. Pentru produsele oferite, prestez transparenţa în comunicare pentru a ajuta cumpărătorii să facă o alegere cât mai etică şi de asemenea avem dimensiunile de tip tailored, creând ţinutele pe exact mărimea cerută, scăzând numărul de retur (şi odată cu el consumul de CO2, irosirea materialelor necesare pentru transport suplimentar etc.)

Rep.: Ai lansat brandul „Alesandra” şi odată cu el şi câteva colecţii. Despre ce este vorba şi din ce au fost inspirate?
A.D.B.S.:
Cele două colecţii prezentate momentan pe website sunt Segreti di Seta şi Palimpsest.
Segreti di Seta (tradus: secrete din mătase) are la bază etosul romanţă, graţie, mister şi mişcare. Toată cercetarea a început de la unul din oraşele mele favorite: Veneția, preluând elemente specifice precum forme arhitecturale gotice, utilizarea măştilor, referinţe istorice precum folosirea mătasei naturale sau elemente renascentiste.
Pentru prezentarea completă a procesului de cercetare şi dezvolare se poate accesa portofoliul în secţiunea de galerie a website-ului.

Palimpsest se referă la combinaţia claselor sociale creând ceva nou. Astfel, am utilizat elemente ale roialităţii (ex. Materialul brocard, elemente arhitecturale ale castelului Peleş etc.) cu cele ale clasei muncitoare (ex. Folosirea salopetei, a denimului de culoarea cărbunelui etc.). Numele în sine foloseşte metaforic propria sa definiţie, colecţia având ca scop crearea a ceva nou în care încă sunt vizibile formele şi structurile incipiente.

Rep.: Care sunt materialele pe care le foloseşti? Care sunt materialele cu care îţi place să lucrezi cel mai mult?
A.D.B.S.:
Depinde mereu de colecţie, însă mereu înclin către cea mai naturală şi luxurioasă variantă de material.

Rep.: Există o culoare care predomină în majoritatea lucrărilor tale?
A.D.B.S.
: Absolut deloc. Fiecare colecţie pentru mine are propria ei poveste şi odată cu ea propria gamă tematică. Însă trebuie să recunosc că prefer să lucrez cu culorile mai puternice.

Rep.: Ai participat la evenimente de profil, festivaluri de modă…Cum a fost această experienţă?
A.D.B.S.:
Am participat la World Fashion Festival Awards 2019 – Dubai, Sibiu Fashion Week 2020 şi City Week – Cluj Napoca 2020. În toate aceste evenimente, experienţa a fost fascinantă şi extrem de plăcută. Am întâlnit oameni superbi, organizare impecabilă şi multă dedicare, mai ales la cele două evenimente din ţară.

Rep.: Este greu să devii o „voce” în această industrie?
A.D.B.S.
: Da…

Rep.: Ce aduci nou prin brand-ul tău având în vedere concurența destul de mare de pe piață?
A.D.B.S.:
Consider că stilul meu de lucru este diferit, evidenţiindu-se prin ceea ce este el defapt. Creaţiile mele fac parte din nişa industriei de luxury, unde ceea ce contează cel mai mult este diferenţierea, nu însăşi competiţia.
Ceea ce aduc nou este în primul rând unicitate – având designuri unice, focus pe sustenabilitate şi etică plus crearea unei comunităţi – oferindu-le subscriberilor noştri ocazionale articole despre diferite tematici legate de industria modei având un customer-service 24/7, răspunzând de asemenea pe social media ( @alesandra.fashion instagram).

Rep.: Ce produse oferi clienţilor? Ținutele realizate de tine sunt potrivite pentru orice ocazie?
A.D.B.S.:
Produsele mele se bazează pe tematica colecţiei în momentul respectiv. Momentan realizăm 2 colecţii pe an, una Spring/Summer şi una Autumn/Winter.
Însă, creăm şi ţinute la cerinţă pentru orice ocazie, pe măsuri personalizate, având o relaţie de comunicare şi sfătuire constantă cu clientul în legătură cu fiecare detaliu al produsului.

Rep.: Cui se adresează ţinutele tale? Realizezi pentru ambele sexe ori doar pentru femei?
A.D.B.S.
: Realizez ţinutele pentru ambele sexe, uneori chiar şi pentru copii. Totul depinde de colecţie şi pe cine o are ca şi muză. Însă, precum este precizat şi pe website, conceptul de Alesandra se adresează persoanelor care vor să fie unice, diferite.

Rep.: De unde vine inspiraţia?
A.D.B.S.:
Din totul şi din nimic. Pentru mine, inspiraţia uneori vine de nicăieri ca o idee, alteori uitându-mă la o clădire, o poză etc., iar uneori am nevoie de zile, săptămâni de citit, studiat diferite teme până găsesc ceva într-adevăr să mă inspire.
Paşii mei către creare încep din inspiraţie, însă mereu aleg acel lucru şi îl despic în toate sensurile posibile, cercetând tematica abordată cât de mult pot.

Rep.: Ce urmează în acest domeniu în ceea ce te privește? Care sunt dorinţele pentru viitor?
A.D.B.S.:
Pe viitor îmi doresc să creăm o comuniune mai mare şi mai puternică în ceea ce priveşte Alesandra şi doresc să trezesc o cultură şi interes mai profund asupra sustenabilităţii în clientela noastră. Ca şi practică, pe viitor, dorim eliminarea aproape totală sau chiar totală a elementelor ce conţin plastic şi implementarea unui sistem circular, permițând reciclarea produselor cumpărate şi transformarea lor în ceva nou.

Rep.: Urmezi ultimele tendinţe în materie de modă ori te orientezi după ceea ce simţi sau după nevoile/dorinţele celor din jur?
A.D.B.S.
: Absolut deloc. Normal că voi face o cercetare de piaţă bazată pe ce este necesar, având în vedere condiţiile din macro-environment, însă consider că brandul meu este construit pentru a crea branduri, nu a le urma.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*