La Suseni continuă lucrările de introducere a canalizării

La Suseni sunt în derulare, în momentul de faţă, două proiecte mari prin fonduri europene, referindu-ne aici la introducerea canalizării în localitatea Suseni şi asfaltarea în comuna Suseni, unde, pe partea de asfaltare s-au început lucrările cu drumul Luieriu. Despre aceste aspecte, ne-a vorbit Mircea Mariş, primarul comunei Suseni.

Reporter: Care sunt planurile pentru următoarea perioadă?
Mircea Mariş
: Planurile nu sunt aşa de măreţe şi entuziasmate, dar sunt planuri reale care trebuie realizate. În acest mandat vrem să închidem proiectul de canalizare din Suseni, să fie funcţională. Putem spune că se finalizează în acest an toată localitatea Suseni, scăpăm de săpături şi de această parte urâtă a lucrurilor.
Proiectul de asfaltare pe fonduri europene este depus, sunt demarate lucrările şi trebuie să le finalizăm, iar apoi să continuăm cu asfaltarea localităţii Suseni şi eventual, dacă se deschide o nouă sesiune de fonduri europene, să introducem canalizarea şi în satul Luieriu.
Mai avem prin CNI patru proiecte: două sunt deja trecute prin primele filtre, cabinet medical uman la Suseni şi reabilitare drum în localitatea Suseni. Mai avem un proiect depus legat de modernizarea grădiniţei din Luieriu şi înfiinţarea Centrului Cultural în aceeaşi clădire. De asemenea, avem un proiect depus pentru un bazin de înot în Suseni.
Grădiniţa este finalizată, urmează ca săptămâna viitoare să facem recepţia finală. Acolo este şi partea de curte pavată.

Rep: S-a reuşit numirea unui viceprimar în comuna Suseni?
M.M.
: Pentru viceprimar am avut o iniţiativă, am avut o propunere, dar nu a trecut pentru că nu a fost agreată de toate partidele din Consiliul Local. Suntem în negocieri, încercăm să ne punem viceprimar, dar se pare că lumea nu îşi prea doreşte acest lucru. Un primar are nevoie de viceprimar şi de colectiv pentru că de două săptămâni în primăria Suseni se lucrează cu trei angajaţi pentru că unii sunt în concediu medical, alţii în concediu pentru creşterea copilului şi aşa am rămas trei funcţionari în primărie şi avem volum mare de lucru.

Rep.: Cum staţi la partea de colectare a taxelor şi impozitelor?
M.M.
: Taxele şi impozitele vor rămâne pentru anul viitor la acelaşi nivel, vor fi indexate doar după indicele de inflaţie conform legislaţiei în vigoare. Din păcate putem spune, rămânem cu foarte multe taxe şi impozite neîncasate în acest an din cauza pandemiei, faţă de alţi ani. Şi în cariera mea de primar e prima dată când rămân cu un sold foarte mare de taxe şi impozite neîncasate. Fără aceste taxe şi impozite colectate nu se pot realiza multe lucruri.
Pentru anul viitor ne mai propunem o renovare a exteriorului clădirii primăriei, iar banii din bugetul local vor fi folosiţi pentru cofinanţare la proiectele europene, pentru că proiectele de asfaltare şi canalizare trebuie să le finalizăm în 2021.

Rep.: În anii trecuţi ofereaţi pachete copiilor în preajma sărbătorilor…
M.M.:
Într-adevăr, în anii trecuţi, copiii veneau la colindat la primărie şi le ofeream pachete de Crăciun. În acest an, din pricina pandemiei, finanţăm doar şcolile cu o sumă de 10 mii de lei pentru ca aceste pachete să ajungă de sărbători la copii.

Rep.: Cum staţi la partea de deszăpezire?
M.M.:
Deszăpezirea se va realiza în regie proprie cu utilajul pe care-l avem în dotare, pe care l-am achiziționat prin fonduri europene. Problema este că şi acolo avem doar două persoane. Aveam trei, dar unul şi-a dat demisia şi a plecat. Material antiderapant am achiziţionat, avem suficient stoc pentru a trece cu bine peste această perioadă de iarnă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*