Dieta estivală și importanța aportului de betacaroten

Dieta estivală și  importanța aportului de betacaroten

Betacarotenul este  un compus organic,  pigmentul roșu-portocaliu prezent în legume și fructe, fiind cea mai comună formă de caroten din acestea. Organismul uman  transformă  betacarotenul în vitamina A (retinol). Toate reperele nutriționale recomandă aportul de vitamina A  pentru o dietă  echilibrată și sănătoasă. Iar betacarotenul este principala ei sursă.

Fiind cel mai studiat membru din familia carotenoizilor, s-a demonstrat că prezența lui în dieta noastră zilnică ne oferă numeroase beneficii.

Protecția pielii și a bronzului –  previne îmbătrânirea prematură a pielii și ajută în protecția împotriva razelor UV (bineînțeles trebuie să folosești și crema de protecție). Consumând alimente și suplimente cu betacaroten poți avea un bronz mai îndelungat și mai strălucitor.

Sănătatea ochilor-  potrivit experților, persoanele care au un aport optim de betacaroten au o mai bună acuitate vizuală.

Beta carotenul în sine nu este un nutrient esențial, însă vitamina A este  necesară pentru sănătate. Pentru că are numeroase  proprietăți antioxidante ajută organismal să lupte împotriva radicalilor liberi, limitând astfel deteriorarea membranelor celulare.

În momentul în care alegem să folosim suplimente alimentare cu betacaroten este important ca acestea să fie de calitate și să aibă o bună biodisponibilitate în organism.

Top 5 alimente bogate în betacaroten (importante în alimentația noastră pentru o piele strălucitoare și ochi sănătoși)

  1. Cartoful dulce
  2. Morcovii
  3. Salata verde
  4. Dovleacul de toamnă
  5. Pepenele galben

www.viataincalorii.ro

Liana Contiu – nutriționist dietetician

Specialist în nutriție clinică și comunitară

 

Distribuie articolul ...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Email this to someonePrint this page

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*